מה הדרך המשתלמת ביותר להחלפה לרכב חדש?
תהליך החלפת רכב הוא מורכב, וכולל את מכירת הרכב שלנו במקביל לבחירת המסלול הטוב ביותר לרכישת הרכב הבא. כך תעשו זאת נכון
רוני נאק
מהי הדרך המשתלמת ביותר להחלפה של רכב משומש לרכב חדש? התשובה היא כמובן שאנחנו לא רוצים לצאת פראיירים, אבל בפועל מדובר בתהליך מורכב שדורש ידע והבנה, אחרי הכול מדובר בכסף שעבדנו קשה עבורו. אז נתחיל בכלל הבסיסי ביותר שנוגע להחלפת רכב: הרכב החדש צריך לעלות כמה שפחות ואילו הרכב המשומש שלנו צריך לעלות כמה שיותר, כלומר ההפרש בין שני הרכבים צריך להיות קטן ככל האפשר. אז איך אנחנו עושים את זה?  

מה הדרך המשתלמת ביותר להחלפה לרכב חדש?

נתחיל ברכב המשומש: הרכב שלנו הוא מה שהוא, מה שאתה רואה הוא מה שאתה מקבל. אבל יש דרכים לראות ויש דרכים לקבל. אז קודם כל נשאלת השאלה איך נקבל על הרכב יותר כסף? התשובה פשוטה: בהתאם לערוץ המכירה שאנחנו נבחר. אם אנחנו נבחר למכור את המכונית שלנו בשוק הפרטי, יתכן אולי שנקבל עליה יותר כסף ממה שקבל עליה למשל בעסקת טרייד אין. אבל יתכן גם שניתקע עם המכונית המשומשת שלנו הרבה זמן, וגם הזמן שלנו שווה כסף. לכן תמיד כדאי לבדוק את השוק היטב לפני ביצוע של עסקת מכירה, כדי שנגיע אל סוכנות הרכב לא רק עם מכונית בידינו, אלא גם עם ידע על מצב השוק שלה.

חשוב לזכור שבעסקה של רכישה של מכונית חדשה אנחנו לפעמים מדברים על מה שנקרא עסקת הפרש – מצב בו בסוכנות מתעלמים מהמחיר של הרכב החדש והרכב הישן ובמקום זה מסתכלים על ההפרש בין הרכבים, כלומר אנו מדברים על עסקה שבה אנחנו אולי לא מקבלים את התמורה הכי גבוהה עבור המכונית שלנו, אבל גם את המכונית החדשה לא מוכרים לנו במחיר מלא. אגב חשוב מאוד לדעת הכול על המכונית שלנו, גם את הדברים שאנחנו לא בהכרח רוצים לדעת כי לא נעים לנו, למשל איזו מכה קטנה שהמכונית קיבלה או איזו בעיה, אחרי הכול, אם נגיע למצב שלוקחים את המכונית הזו לבדיקה, זה יתגלה.
עד כאן החלק של המכונית המשומשת שלנו והסכום שאנחנו רוצים לקבל עבורה. כעת אנו עוברים למכונית החדשה שאנחנו קונים, הרי אמרנו שחשוב גם לקנות בזול. אז איך קונים בזול? קודם כל חשוב מאוד להדגיש שלא כל עסקה של קניית רכב חדש חייבת להתבצע במחיר מלא. ליבואן הרכב יש מחירון בסוכנות, אבל יבואן הרכב אינו היחיד שמוכר מכוניות חדשות. כיום ניתן לרכוש מכונית חדשה לחלוטין מחברת ליסינג במה שנקרא עסקת יד ראשונה אפס קילומטר.

עסקת יד ראשונה אפס קילומטר היא עסקה שבה אפשר לקנות מכונית חדשה לחלוטין אבל במחיר נמוך ממחיר המחירון הרשמי של יבואן הרכב, לפעמים אפילו מחיר נמוך משמעותית. איך עושים את זה? ובכן, בזמן שלקוח פרטי מגיע ליבואן הרכב ומשלם עבור מכונית חדשה, חברת ליסינג מגיעה אל יבואן הרכב ויוצאת עם אלף מכוניות חדשות. במקרה כזה חברת הליסינג מקבלת הנחה עבור המכוניות האלה. חברת הליסינג יכולה כמובן להכניס את המכוניות האלה לסירקולציה, כלומר להעביר את המכוניות לאלפי חוכרים בכל מיני חברות והמכוניות האלה יהיו מכוניות הליסינג הצמודות שלהם למשך שנתיים או שלוש שנים. אבל יש גם דרך אחרת, דרך שבה חברת הליסינג דווקא ממשיכה להחזיק במכונית במשך כמה זמן שהיא רק רוצה. המכונית אחרי הכול עדיין עם הניילונים על הכיסאות ואפס קילומטרים על השעון. כאשר חברת הליסינג מעוניינת היא מוכרת את המכונית הזו, שהיא עדיין מכונית חדשה שלא נסעה, ללקוחות שמעוניינים לרכוש. את המכירה חברת הליסינג מבצעת בסוכנויות של חברת הליסינג או במתקני המכירה.

ההנחה ביחס למכונית שהלקוח קונה בסוכנות של יבואן הרכב היא הנחה משמעותית בדרך כלל אבל הלקוח צריך להבין שהוא היד השנייה ברישיון, היד הראשונה היא חברת הליסינג. אבל – הלקוח מקבל מכתב מיוחד ללקוח שיקנה ממנו, בו מוסבר כי מדובר במכונית שהייתה יד ראשונה אפס קילומטרים. בהתחשב בהצלחת התופעה וברצון של הישראלים לרכוש מכונית במחיר נמוך ממחירי יבואני הרכב, אפשר להבין מדוע מדובר בתופעה שתופסת אחוז גדול מהיקף השוק.

יש דרכים נוספות להוריד את המחיר של רכב חדש - אפשר להתמקח כמה שיותר ולנסות לקבל הטבות וצ'ופרים, ומעבר לכך, אפשר גם לנסות להתעניין בדגם זול יותר. בפועל: ההנחות שאפשר לקבל על דגמי מכוניות פופולאריים אומנם אינן גדולות כמו הנחות על רכבי יד ראשונה אפס קילומטר, אבל אם מתאמצים, אפשר להשיג תוצאות.

השלב הבא והקריטי אינו נוגע לכמה כסף אנחנו נוציא אלא דווקא לכמה כסף אנחנו נרוויח. כיצד זה אפשרי? התשובה טמונה במימון של עסקת ההפרש: התנאי הבסיסי ביותר הוא שאנחנו מביאים מכונית משומשת ויוצאים עם מכונית חדשה כאשר אנחנו משלמים את ההפרש. אבל כיום אפשר לממן את ההפרש בין המכוניות, כלומר לקחת תשלומים על סכום ההפרש. בהתחשב בריביות שניתן לקבל כיום בשוק, לפעמים עדיף שעשרות אלפי שקלים ישבו בבנק וירוויחו כסף במקום לשבת בידיים של יבואן הרכב. כצרכנים אנחנו נוטים להתבונן היטב בכספים שיוצאים לנו מהכיס, אבל לא בסכומים שאנחנו יכולים להרוויח אם ניתן למישהו אחר להוציא עבורנו את הסכומים האלה מהכיס שלו – ואנחנו נמשיך ליהנות מהכסף שלנו. בהינתן התנאים הנכונים, מדובר בעסקה שיכולה בהחלט להמתיק את התשלומים על ההפרש בין המכוניות ולהפוך את ההלוואה לנסבלת יותר. בכל מקרה, מפתחות ביד למכונית חדשה יהיו לנו.

לצד כל אלה יש כיום שיטות נוספות לנסוע על מכונית חדשה באופן שיפגע לנו כמה שפחות בכיס. אחת השיטות היותר פופולאריות היא מה שנקרא ליסינג פרטי תפעולי. בחברות הליסינג בישראל פיתחו את המודל הזה כסוג של שילוב של השיטה שנהוגה בארצות הברית ביחד עם מאפיינים של ליסינג שאנחנו התרגלנו בישראל לקבל כבר לפני שנים. כלומר הלקוח משלם מקדמה לא גבוהה מדי עבור מכונית מדגם מסוים, ולאחר מכן משלם במשך שלוש או ארבע שנים תשלום חודשי. בסוף התקופה הלקוח יכול לבחור אם להחזיר את היתרה או להמשיך לעסקה על מכונית חדשה. יש חברות ליסינג שפשוט מאפשרות להחזיר את הרכב ללא תשלום נוסף. וכל זה תוך שימת דגש על הענקת תנאים ללקוח שאינם נופלים מהתנאים שמקבל כל מי שחוכר מכונית ליסינג, כלומר החלפת גלגל, ביצוע של תיקונים וגם של טסטים שנתיים עבור הלקוח. את העסקה הזו סוגרים ואת המפתחות לוקחים אחרי מכירה של המכונית הישנה, כך שאפשר להגיע למצב בו הכסף מהמכונית הישנה עדיין נח לו בבנק, על המכונית החדשה שולמה מקדמה יחסית נמוכה והתשלום החודשי לא מעיק. אפשר להעביר ככה שנים עם מכונית בליסינג פרטי ולהמשיך וליהנות מהכסף שיושב בבנק תוך ידיעה ברורה שהכסף לא יושב על הכביש והערך נשחק מדי חודש, שלא לדבר על מכות, פגיעות ודפיקות שמורידות מהערך של הנכס שלנו שיושב בחוץ בגשם ובשמש.

וכמובן, אפשר פשוט לרכוש מכונית שאינה חדשה לחלוטין, למעשה ישראלים רבים סבורים שלקנות מכונית חדשה מהניילון בהתחשב בירידת הערך של מכוניות חדשות אינה המעשה הנכון ביותר לעשות. כיום ניתן למצוא במגרשים של חברות הליסינג וגם בשוק הפרטי מכוניות שהגיל שלהן הוא לא יותר משנה והבעלים החליטו להחליף או להחזיר מסיבות שונות, החל בהחלפה לרכב אחר שהוא יותר חזק ויותר אופנתי, בחוסר רצון ברכב בסביבה עירונית, ועד לחוסר יכולת החזר. בכל מקרה, אף אחד לא קונה רכב בן שנה או חצי שנה במחיר מלא מהסיבה הפשוטה שאם המוכר יבקש מחיר גבוה מדי שקרוב למחיר של רכב חדש, אזי הקונה פשוט ירכוש רכב חדש, מה ששם את המוכר בעמדה בעייתית, עמדה שמאלצת את המוכר להתפשר במחיר ובהרבה כסף. כך הקונה מקבל מכונית שאולי אינה חדשה, אבל היא הדבר הכי קרוב שיש למכונית חדשה, אומנם בלי לקרוע את הניילונים אבל עם מעט מאוד קילומטרים על השעון ומכלולים במצב מעולה, כמו חדש אבל לא בדיוק. בפועל מדובר בעסקה שעשויה להיות משתלמת מאוד לקונה ממולח שיודע היטב מה הוא רוצה ועשה לא מעט שיעורי בית לפני ביצוע העסקה.
כתבות חדשות
כל מה שצריך לדעת על רכב היברידי, פלאג אין וחשמלי
מתלבטים בין רכב היברידי לרכב PHEV? לא מכירים את ההבדלים ביניהם לבין היברידי קל, וכמה הם רחוקים מרכב חשמלי? הכירו את היתרונות והחסרונות של כל שיטת הנעה
איך לבדוק רכב לפני קניה - בלי לצאת מהבית?
רכישת רכב יד שנייה היא משימה מורכבת. ממה צריך להיזהר? מה צריך לבדוק? ואילו שאלות כדאי לשאול את המוכר בשיחת טלפון המקדימה? כל מה שחובה לעשות לפני שיוצאים מהבית
מהקליטה ועד ההוצאה למכירה: כך מחדשות חברות הליסינג את הרכבים
סוכנויות הרכב עושות הכל כדי לתת לנו הרגשה שלמרות שקנינו רכב משומש, נרגיש כאילו קיבלנו מפתח לרכב חדש. על תהליך החידוש משלב הניקיון ועד לתיקונים המכאניים
כל הזכויות שמורות לקבוצת זאפ © 2021
צור קשרמדיניות פרטיותתנאי שימוש
Designed by

בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!